Tuesday, May 10, 2011

Bukan Menjadi Alasan

Assalamualaikum

Dah lama aku tak update. Dah lama jugak aku pendam segala cerita untuk di sembur kan.
Itu ini sana sini kau aku dia. Uhh macam macam aku nak cerita. Tapi maaf, begokband aku di saat saat cemas macam ni jugak la dia nak rosak. Sekarang online guna begokband kawan kakak aku. Baik betul dia kasi kakak aku pinjam.

Tapi bila dah berkesempatan online, cerita yg mencurah curah tu menjadi layu dalam fikiran aku. Ahh malas dah la nak cerita pasal tu lagi. Erti kata lain, momentum hilang.

Lagi dua minggu, aku gerak utara. 21 Mei daftarkan diri dalam jurusan Sains Kuantitatif. Hati aku merintih dapat course ni dengan jarak nya nun jauh ke Perlis sana.. Padan juga muka aku, kalau taknak kenapa masukkan course ni dalam pilihan ketiga. Tapi bukan itu menjadi alasan untuk aku lupakan cita cita nak berjaya. Apa citacita aku? Aku tak boleh bagitau. Bukan tak boleh, tapi aku sendiri pon tak sure lagi.

And alasan yang aku bagi kat dia, HAHAHA aku gelakkan diri sendiri. Memang pandai aku buat ayat nak bagi dia bengang padahal hati sendiri aku tepok tepok. Tapi sakit sekarang takpe. Aku kuat lagi. Masih boleh bertahan. Tentang janji, aku tak mungkiri. Selagi boleh aku cuba tepati. Aku tunggu, Masih menunggu. Pabila semuanya reda dan semua masalah selesai, pulanglah dan berilah aku sehabis boleh harapan yang kau mampu bagi. Aku ingin kau berjaya dalam hidup dan menjadi yang terbaik sehingga tiada siapa yang boleh mempersoalkan walau apa pon. Sehingga sampai waktu itu, bersabar lah. Kuatkan semangat tabahkan hati.

Kepada kawan kawan aku, nak aku sebut nama satu persatu? Rasanya tak usah la, takut takut kalau terlupa letak terlepas pandang, kawan pon boleh menjadi lawan. Semuanya bermula dengan merajuk. Kalau merajuk ni tidak dipujuk, memang putus kawan laa jadinya. Mintak dijauhkan. Jadi, to all my friends, i wish u all the best for your future undertaking. Jangan biarkan jarak yang memisahkan kita menjadi alasan untuk kita berhenti berhubung berhenti berkawan. Ini lah guna nya ada teknologi!


 

No comments: