Sunday, April 17, 2011

Susah Senang Mengucap I love you

Sayang sayang, sayang sayang ayang? Ayang sayang sayang sangat sangat.
Aww… sweet nyaa indah nyaa pabila perkataan itu disebut sebut . Tersembur sembur air liur nak keluarkan ayat ayat sayang ni .

Sayang dengan Suka , mana lagi susah untuk disebut ?

Okay maybe korang kata , sayang lagi susah . Tapi let me explain further . cehh. Omputih tetibe keluar.

Sayang diucap pabila kita dah ada perasaan senang utk berada dekat dengan dirinya. Waah. Baik nya hati kau , penyayang nya kau , banyak nya kau cakap , menyampah nya aku tengok kau pakai fesyen tunggang langgang macam ni , busuknya kentut kau , bodohnya kau nak panggil aku bodoh macam kau tu pandai sangat.

Semua ekspresi kau boleh bagi kat dia. Apa apa pun, kau tetap sayang dia. Sayang , sesuatu yang objektif. Tidak susah untuk dipupuk dan tidak senang untuk ditinggalkan sendiri. Betul aku kata tak tipu punya. Sayang mudah untuk dipupuk. Tengok lah , kau beli hamster , tak sampai beberapa saat binatang tu berlegaran kat sangkar yang kau hias , kau dah mulaa sayang habis kat dia .

Suka pulak ? Mak aihh. Nak mengaku suka kat seseorang tu memang payah benor. Sebab suka merupakan permulaan kepada persahabatan dan segalanya. Lebih lebih lagi pada jantina yang berbeza . Ketar lutut kalau nak kata Saya Suka Awak . Kenapa macam tu ye ? Alasan nya simple , takut . Takut kalau berlaku perubahan dlm persahabatan .
Bagi yang sudah mengaku suka, sudah mengaku sayang, sudah mengaku cinta, syabas dan tahniah . Anda telah berjaya menghadapi fasa lutut terketar ketar . Lantak pi la kalau di reject. Sekurang kurang nya berani.  Kalau yang dah mengaku tapi lutut tak berketar , haha aku gelakkan kau . Kau tidak cukup ikhlas.

Tapi pabila sudah suka, sudah sayang , tak semestinya kita perlu ambil alih hidup dia. Dunia kau kini milikku . Mana boleh macam tu. Bagi la dia ruang bagi la dia masa. Hati dia kena jaga babe.  Kau nak suruh dia suka kau selama lamanya tapi kau pakat dengan member kutuk kutuk dia kat status facebook kau. Tak cool langsung doh. Doh disini mcm doh buat donut tu.

BalqisZakaria
I . Chilling out bersama teman teman sambut birthday Mata Berwarna walaupon tiada lilin utk ditiup. Lama sungguh tak berjumpa dengan birthday girl. Yela , dia busy sangat jaga kedai buku :p 
ii. Muka naik kebas tahan senyum. Pipi pon dah jadi pink serupa vavi bila di sakat. Kalau kau sakat aku lagi, makin pendek kau nanti . Jangan main main weyhh. HAHA
iii. Kepala naik pusing hati mula lah naik bersalah. Aku mintak ampun. Sob sob.
iv. Aku sayang kau . Betul . Aku tak pernah tipu .
v. Aku hanya mendengar bebelan kau. Aku tak percaya fitnah kau. Sia sia je kau cerita. 






Saya Sayang Awak :)

No comments: