Friday, April 8, 2011

Berakhirnya sebuah kerjaya

Assalamualaikum paraa pembaca dan para pembeca
3 April yang lepas , abah ku Encik Zakaria Haji Arshad secara official nya telah bersara . Nama saintifik nya , PENCEN . Happy nya aku bilaa mengenang kan yang abah akan sentiasa ada kat rumah mulai sekarang . Kalau dulu , nak tengok muka abah punya laa susah . Nak bermanja manjaan pon tak sempat . Haa. sekarang kau mengendeng je laa sebelah abah .




Abah bekerja sepanjang hidup beliau . Demi menyara kehidupan kami sekeluarga .  Ditugaskan sebagai Outlet Manager , merupakan bebanan hebat yang perlu abah pikul . Balik selalu lewat malam , bila semua anak anak dah tido . Keseorangan laa beliau menjamah makanan di dapur , menonton TV , mandi , dan tidur . okayy . Kenapa tiba tiba je mood macam sedih ni ? Sepatutnya gembira huha huha . Roll over !




Suprise utk abah ! Yuhuu.. Angah pakat masak sedap sedap kat rumah dia . Pastu apa lagi, bikin terkejut abah laa bila bukak pintu rumah angah je , semua anak anak dia ada nyanyi lagu happy birthday . Padahal mula mula aku gebang sunat kat abah yang aku harini kerja . Nak menangis terharu jugak laa orang tuaa itu .



Memang havoc laa kami semua .



Aku sukaa gilaa gambar ni . Kan ke sweet ?


Serba sedikit

Peribadi : Abah terkenal dengan sikap nya yang lemah lembut , sopan santun , bertanggungjawab , pemurah , penyayang tetapi TEGAS . Don't you ever mess up with him okayy . Memang ciri ciri suami dan ayah sejati .


Favourite : bercakap menggunakan mikrofon . Bagi laa mikrofon kat dia , memang tak lepas laa dari tangan . Dok adee je benda yang nak dia cakap nanti . Memang kuat bercakap macam aku jugak . potpet potpet . Gambar menunjukkan abah sentiasa diberi kepercayaan untuk mempengerusikan majlis .




Cinta : Hanya satu insan dalam sanubari nya . Mama i laa . Siapa lagi ? Kebahagiaan yang dipaparkan membuatkan aku berangan nak kahwin . HAHAHA . okayy stop .



Nasihat : Abah selalu and sangat selalu marah aku kalau aku tak menepati waktu , lagi lagi kalau waktu sekolah dulu. Cuma kawan kawan rapat aku je tau aku selalu masuk sekolah pukul berapa . hehe . Maaf cikgu disiplin . PEACE :)




I LOVE YOU ABAH ZACK . 
You are my life . You are what I am now . Sorry for all the dosa yang ucu dah buat selama ni . 
Lastly , WELCOME HOME ABAH :)


TAMBAHAN
" Abah , ucu punya handphone tak best laa. Belikan yang baru bolee ? "
*mentang mentang abah dapat duit pencen*



Location : Umah Angah
Chef : Angah . Aku tolong makan jea
Sponsor kek dan makanan ringan yang lain : Yayang
Sponsor makanan utana : Angah dan Along
Fotografer : Yayang
Supporter : Mama

 HAPPY BIRTHDAY ABAH

No comments: