Tuesday, January 24, 2012

holiday revolution

Assalamualaikum,


CNY. Cuti yang tak seberapa lama. But tempoh ni sangat memadai untuk aku have fun dengan family. Aku rindu mereka. Serius amat. Sebelum diorang sampai, aku countdown kat calendar. Three more days, two more days, one more day, today, HOOONK!! okay diorang dah kat luar bilik aku main main honk pulak. Bergema kolej dahlia kejap. Disebabkan roomate aku takde, aku ajak mama masuk bilik. Dah standby kemas awal awal, taknak kena bebel free tengah2 malam haha. Abangcik terhendap hendap nak masuk bilik aku. Yelah kang . menjerit budak perempuan kalau nampak bujang hensem kat kolej perempuan. Handsome tu nyaah. 

DAY1
Just hanging around at Alor Setar with my beloved. Masa ni family aku belum sampai lagi. So aku luangkan sedikit masa untuk yang ter-ehem ehem. Unfortunately, there are no picture to be shown due to our forgettable mind. Ohh what a waste.


DAY 2
We start our day with, breakfast. Or lebih tepat lagi, brunch. Zakaria Laksa Teluk Kechai. Taklah sedap sangat tapi orang utara dok gilaa makan kat situ. Ceq pun taktauu la kenapa.

Yang paling penat sekali, perut aku. Kesian perut macam macam aku sumbat. Esok aku control tangan aku dari asyik menyumbat ye. haih the problem when you are having feast with your family is, makan secara uncontrol. Cause, you eat for free. tehee alhamdulillah.

Continue with Centre Point Kedah




Dalam muzium terpampang luas board tulis : 
DILARANG MENGAMBIL GAMBAR, DILARANG MEMBUAT BISING.
but it turns out differently. Looks like sign macamtu tak bisa menakutkan kami. huwahaha XD


Shopping shopping sikit. SIKIT? yea right -.-

DAY3
Sawadikap. kap kum kap. *bow 90 degree*

Bila dah penat berjalan, biasalah. Mesti ada sikit tersalah dalam penyampaian maklumat. Lagi2 if berjalan secara konvoi. Mulalah masam sana masam sini. Aku je waktu tu yang masih manis. Aww


After mandi, banyak benjolan dan kemerah merahan di muka, kepala, tangan dan kaki. Baru lah i feel good.


DAY4
Esok bersamaan dengan Rabu, kelas dah start. So aku telah di isolatedkan di uitm. and my family continue their journey to Penang. Sob sob. A real sobbing here T.T
Nampak tak muka tak ikhlas je senyum tu? Nampak tak nampak taaaak? Yang budak sebelah aku tu pulak muka gembira je aku kena tinggal -.-


Walau pape pun, i'm really happy with my holiday. 
Atleast taklah aku tercongok kat uitm, dok ronda ronda jalan tar yang sama.
Happy happy #menarinari


MONDAY NEXT WEEK, HARI PERBICARAAN HARTA PUSAKA ABAH. I REALLY WANTED TO JOIN THE TRIAL BUT MY FINAL IS COMING UP AND BANYAK TEST KENA JAWAB. I HOPE ITS GOING TO BE ALRIGHT. INSYALLAH, ALLAH IS HERE WITH ME, WITH MY FAMILY. ALHAMDULLILAH. o:) 

2 comments:

NanieZara said...

Best kan ucu sesekali have fun dgn family..nampak dah wajah ceria mama.....

Balqis Zakaria said...

Alhamdullilah. Ceria di wajah nya sahaja. Dalamannya tidak. Insyallah semuanya okay.