Tuesday, May 31, 2011

Saya rindu awak lah

Assalamualaikum Salam Sejahtera.

Kurun rasanya aku tak de kesempatan nak update.
Ni pon, curi curi keluarkan laptop room mate, untuk update blog. HAHA Bagus kan aku?
Aku dah mintak kebenaran dia okay. Dia siap kata, "haa buka je lah. Amik je." Jadi ape lagi kan? Rembat laa. HOHO i lap u lah!

Masuk 2 minggu aku duduk negeri asing ni. Asing tu takde lah asing sangat kan. Bukan lah aku ni bijak bestari dan jutawan nak pi belajar kat luar negara sana nun. Takdelah jugak aku bodoh biul papa kedana.  Astaghfirullah mintak simpang malaikat 44. Aku orang Utagha sekarang ni. Duduk kat Perthlis Araustralia! Hang berbelit nak pronounce? Cek kesah apa.

Sudah sekian lama menjadi madam besar dok mengangkang je kat rumah, kini sudah tiba masanya untuk aku berdikari basuh baju terbongkok bongkok secara manual. Aku rasa bahagia bila aku bangun je dari mencangkung, tulang belakang aku rasa crack.

Aku rindu family aku. Namun aku bukanlah homesick. Ceh, jangan nak jadi gagah kat sini. Siapa yang taktau bila malam malam hang dok kalut pusing sana pusing sini teringat katil kat rumah.

Mama and abah , I miss you. Good luck in your new journey in Cherating Pahang. Alhamdulilah, rezeki keluarga ada kat sana. Jadi lah bos yang terbaik ye. Kalau ada stuff buat onar, cepuk je kepala dia. HAHA kejam, jadi kesah ? I know you can do wann.. eeemmmuuaaahx!


1. Satu hari cuma satu pensyarah yang masuk kuliah bagi introduction. Yang selebihnya, mungkin kepenatan balik bercuti. 
2. Baru sekali kelas, pensyarah dah isytiharkan cuti untuk seminggu. Indah nyaa dunia. 
3. Ada sedikit pembaharuan. Penulis sudah terpengaruh dengan bahasa orang utara. 
4. Roomate yang high class. Syok amat setiap malam terpekik terlolong ada je benda nak cakap. Namun, sahabat di kampung halaman, tak pernah aku lupakan. U will never be replaced, remember?
5. BM, bukan susah pun nak jaga aku. Amanah mama tu ringan je sebenarnya. Jadi tak perlu lah menjadi bodyguard aku siang malam. =)




JEJAKA DALAM KELAS SEMUANYA BERHATI TAMAN 

No comments: